Cyklat TVÅ mil idag!! :D / Emma

Idag känner jag mig duktig! Jag har hunnit gjort massa viktiga saker men även kunnat haft sovmorgon. KLockan är bara fem så det är ju bra! Jag vaknade egentligen vid åtta ungefär, men somnade om sen till klockan 10 eller något. Matilda smsade mig då, men hade hon inte gjort det hade jag deffinitivt kunat sovit längre. Sen så åt vi frukost och diskuterade lite över dagens planer. Haha vi var ganska oensiga om vad vi skulle göra. Matilda ville nog egentligen bara att idag skulle vara en "slappar-dag", medan jag ville fixa allt idag och vila imorgon.
Det finns två anledningar till varför jag inte ville ta det lugnt idag:
1. För att allt är stängt imorgon ändå.
2. Jag behövde ta mig till ett apotek för att hämta ut ett recept. Jag har inte skrivit om det i bloggen, men jag har haft värsta locket för örat och inte hört något. Igår var jag hos läkaren i Kolbäck, och då skrev han ut ett recept för att locket ska släppa. Jag ska dit nu på torsdag igen för att kolla om det hjälpt. Det är typ örondroppar, det ser sjukt äckligt ut för vätskan är helt gul. Närmsta apotek ligger i Hallstahammar aka Hallsta, vilket är 11,3 km från vandrarhemmet - alltså mer än en mil...

Men iaf, Matilda ville inte cykla ända till Hallsta (och som ni märkte i förra inlägget så ville hon nog inte ens cykla till Kolbäck ;)), så då cyklade jag själv dit. Det tog ungefär 45 minuter att cykla. För vissa kanske det låter jobbigt, men jag tycker det är skönt att få motionera - speciellt utomhus när det är fint väder. Och det var skönt, kan utan tvekan cykla dit igen och tillbaka - bara för att liksom.
Inne på apoteket hade jag väntat mig vääärsta långa kön, men när jag kom dit var kön på 89 och på min nummerlapp stod det 91. Så det gick as kalas snabbt!
Sen ringde jag Matilda. För vi var som sagt tvunga att handla in för nästa vecka. Så jag cyklade tillbaka till Kolbäck och väntade in MAtilda. Och sen gick vi in och handla!
Haha jag känner mig så duktig när jag går och handlar själv. Matilda var ju med, men jag menar utan någon vuxen som betalar och allt. Nu får man själv tänka på allt och planera över vad som behövs - ruuligt!

Och nu lite bilder!
 När vi var och handla! (haha som om ni inte förstod det...)


 Allt packat och klart på cyklarna! Haha massor av nudlar. Jag tror vi har ungefär 14 st nu. Men det är snabbt, gott och enkelt! ;)


 Lite naturbilder över landskapet så att säga. Första bilden är ifrån en väg närmare Kolbäck, och den andra är från när vi åker på motorvägen och närmar oss Strömsholm. Landet? Absolut!

 Efter en kvart var vi hemma, och la in allt i kylskåpet och frysen. Nu är det fullt!

Till middag har vi bestämmt oss att lyxa till det lite. Jag tänker inte berätta ännu vad vi tänkt att göra, men mm mm mmm, det ska bli så gott! Nästa inlägg blir väl om maten - bilder kommer också ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0