Dag 3 för Matilda

JAG FICK TA UR OCH SÄTTA I DROPP IDAG!! Är så glad att jag äntligen får börja testa de "stora" sakerna. Egentligen får inte outbildad personal sätta dropp eller ta ur, så vi håller tyst om det här okej?;) När hon frågade blev jag jätte förvånad eftersom hon aldrig har sagt att jag ens är duktig... men iallafall, jag sprutade in 5 ml Natrium Klorid i permanentkanylen och kände om det "svirrade" eller inte. Sedan tog jag loss droppslangen och skyndade mig dit med en vit kork som satt på ett annat ställe på permanentkanylen. Anledningen till att man måste skynda sig är för att permanentkanylen sitter intravenöst, alltså i en ven, och då sprutar blodet ur kanylen eftersom det är ett sånt tryck. När jag satte På droppet var det samma fast åt andra hållet. Och sen räknade jag ut hur många droppar i minut per kilo hunden skulle ha, och ställde in det! Senare under dagen fick jag även ge medicin per oralt. Jag fick givetvis göra mycket mer än de här två sakerna idag, men dem här två var "störst"... Det är så himla roligt att arbeta med djur och nu känner jag verkligen att det är det här jag vill jobba med i framtiden! Glömde skriva igår att jag fick vara inne på Vårdavdelningen och operation vid slutet på dagen, otroligt häftigt!!

Kommentarer
Postat av: virrepirre

Detta gillar vi!! :D

2011-04-28 @ 19:54:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0