Its friday, friday! Gotta get down on friidaaay! - Emma

Äntligen fredag och helg! Det har hänt så mycket i veckan så känner mig ganska sliten, därför ska det bli väldigt skönt att inte behöva ställa väckarklocka imorgon och bara kunna få sova ut. :)
Idag har det inte hänt så mycket speciellt, inget annorlunda ifrån dom andra dagarna. Jag har städat, hängt efter min handledare som ett plåster, hjälpt till med lite små saker - så som fylla skåpen och runt omkring med med exempelvis blodprovsrör, bomull, NaCl-flasker osv. Jag "jobbade" även över idag... PÅ EN FREDAG! Inte okej. Men anledningen till det var att min handledare berättade att dom hade fått in en hund som blivit hundbiten klockan tio i fem (jag slutar fem), och sa att det kunde vara spännande att se. Jag höll ju självklart med och blev lite exalterad för att kunna få se hur dom behandlar osv. Så då gjorde det inget att jag stanna kvar längre än sagt... MEN, bara någon sekund innan jag ska gå in i rummet där hunden var, så frågar en av veterinärerna om jag kunde hålla ett djur för hon skulle göra något, jag hörde inte vad. Och jag kan inte säga nej till en veterinär, haha nejnej. SÅ utan att veta varför jag ska hålla i djuret, som för övrigt var en katt, följer jag med veterinären till "köket", där hon tar fram avliningsvätska... Då fick jag lite panik. "Ska jag hålla i djuret medan hon avlivar?!?!" God damn, det var inte roligt asså. ´Det blev lite som en chock, så jag bara hängde med in, tog ut katten (som jag kände igen från en tidigare undersökning) och bar upp på bordet. Hon sprutar in vätskan, och katten tar ett steg närmare mig och sen faller han ihop - i mina händer.
Jag tyckte det var jättejobbigt, både för att jag hållt i katten bara några timmar innan och då var han glad och allt  och även för att jag inte var beredd på vad som skulle hända.
Aja, antar att det inte är sista gången jag får vara med om det, men det var jobbigt iaf.

Imorgon är det valborgsmässoafton, och dom planer jag och Matilda har just nu är nog att försöka ta oss in till V-ås och köpa lite saker. Har försökt kollat upp lite tider när tågen går, även bussarna, och jag kan säga att jag börjar sakna sl. Hahah inte klokt, det är typ det sämsta systemet ever, men sl är ändå lätt att hitta bussar och liknande. Du kan liksom ta dig överallt, även om det blir försenat haha. Nää jag fattar inte riktigt hur jag ska leta upp tider och sånt. Kan inte heller fråga Matilda, för just nu ligger hon nog och nannar kudden. Ska också göra det strax tror jag, känner att ögonlocken väger som bly...

Nu på kvällen har vi bara tagit det lugnt och ätit (ovanligt...). Till middag blev det hamburhare, och till dessert cykla vi upp till Gula hästen och köpte oss varsin mjukglass. Vi tyckte vi hade förtjänat det ;) Min välförtjänta mjukglass m. smarties- strössel he he he he...

 En bild från luchen igår. Vi sitter ute i princip varje dag ute på balkongen dom har vid matsalen och äter vår lunch. Det är så himla skönt att sitta i solen och äta, och dricka en varm kopp choklad. Mmmm. Hahah det bästa jag vet just nu under dagarna är fika pauserna. Att kunna få dricka den varma choklad, den är så himla god! Och det e gratis, så det smakar extra gott ;D

Nej nu har jag varit duktig och skrivit ett lååångt inlägg och även lagt in lite bilder. Jag ber om ursäkt för kvaliten på bilderna, men klantiga jag glömde kameran hemma så mobilen får väl duga så länge. Finns egentligen inte så mycket att ta kort på, alltså om ni inte vill se ängar, kossor, ängar, ängar och något enstaka hus.
God natt! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0