Lööööördag!

Nu sitter jag här och laddar ner musik till mobilen WOOO!! Emma ska precis cykla in till Hallsta (som ligger 40 minuter härifrån) för att ta sig till ett apotek och när hon är klar ska jag cykla och möta henne i Kolbäck. Inte så roligt... Det tar ca 20 minuter att ta sig till Kolbäck från vandrarhemmet och det är därför jag laddar ner musik, för att inte ha så tråkigt när jag cyklar! Låtarna som jag lyssnar mest på just nu är Mr. Saxobeat med Alexandra Stan, Give me everything med Pitbull ft.Neyo, Sweat- david guetta remix, My heart is refusing me med Loreen, Coconut Tree med Mohombi och den gamla godingen Danza Kuduro med Don Omar & Lucenzo. Vi ska handla lite mat i en affär i Kolbäck och sen vet jag inte vad vi ska hitta på resten av dagen. Igår på djursjukhuset fick jag städa mestadels, men fick sluta tidigare så det kompenserade slitet. Men på slutet av dagen fick jag ta med en katt på röntgen!
Det känns lite vemodigt att jag kommer vara på en ny avdelning nästa vecka (PKL) eftersom jag började komma de anställda och djuren där nere nära. Men jag kan ju alltid komma ner och hälsa på dem om jag hinner:)
Jag är nöjd med mitt arbete på infektionsavdelningen denna vecka, men önskar dock att jag fick städa mindre.. Jag vet att städning är en stor del av djursjukvård eftersom hygien är väldigt viktigt, men det är inte ALLT djursjukvård handlar om. Varför låter dem inte oss försöka medicinera m.m så vi lär oss vad själva yrket handlar om? Om det är så här mycket städning på alla avdelningar som jag är på, så börjar jag ju undra om vad dem egentligen betygsätter oss för i slutet? Städning? Jag trodde vi skulle betygsättas i djursjukvård..
Nej, nu ska jag fixa mig och sen hoppa upp på cykeln!

Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0