Igår & Idag (Del ett)

Tänkte börja detta inlägg med att vi är helt medvetna om att uppdateringen har sugit dom senaste dagarna, men vi har varit väldigt upptagna faktiskt!
Så, lets begin!!
FREDAG
Igår hade vi bestämt oss att grilla fläskfilé efter "jobbet", och eftersom det var fint väder såg jag verkligen fram emot det. Men allt blev TOTALT misslyckat haha! Det började med att jag fick jobba över 40 min, och alltså var jag hemma runt sex- och då började solen redan gå ner. För det bästa är ju att man grillar medan det är någolunda varmt och soligt ute. Och sen när jag väl var hemma, var både jag och matilda väldigt hungriga och irriterade- så vi stack inte hemifrån förrens vid halv nio... Tydligen skulle alla MYGGOR också vara ute vid den tidpunkten, så det var ju helt hemskt att vara ute. Meeen vi cyklade till Borgåsund som ligger ungefär 10 min med cykeln, i hopp om att hitta en bra plats att grilla på... behöver jag ens säga att vi inte hittade någon plats?
Vi bestämde oss då för att cykla tillbaka till vandrarhemmet och grilla på baksidan. Då var klockan kanske runt halv tio tror jag.
Vi ställer upp allt på baksidan, lägger fram våran filt och börjar tända på grillen. VIsst det ble  eld, men kolet ville inte bli varmt. Fast vi la upp en av köttbitarna ändå och efter cirka en kvart hade det fortfarande inte tagit något.
Då gav vi upp tålamodet, tog våra saker, gick in till köket och stekte skiten. Vi var klara tio över elva...
Här är lite bilder:

 Burn baby burn!!

 Bild på Matilda! ;D


 Här gav vi upp...


 Mums!


 Kött + Steka= Plan B! eller C kanske det blir..

ÅH! Glömde även att säga att när vi kom till vandrarhemmet för att ställa och oss grilla så var det 11 plus ute... Grillväder javisst...


Okej, det var första delen. Har valt att dela in hela alltihopa i tre inlägg, det blir så långt annars. Snart får ni se vad dom handlar om ;)

See you later alligator! / Emma

Kommentarer
Postat av: mamsingen

Ni är super duktiga att grilla, eller......!Viktigaste att ni fick mat i era magar.

2011-05-22 @ 18:40:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0