Aouchi...

AAAAAAAAAJJ!!! Asså ibland hatar jag mig själv... För att igår bestämde jag och Matilda att bara ta det lugnt och sola. För igår var det riktigt fint väder, men det blåste som satan. I vilket fall som helst, vid halv tolv drog vi ut till baksidan av vandrarhemmet och la oss på gräsmattan. I början tjatade jag på Matilda om vi inte hade någon kräm så att solen tar bättre, typ olja, för att jag trodde inte att solen tog så mycket när det blåste så mycket och att det inte ens är Juni liksom... Gissa vad? JAG HADE FEL!! Vi låg från halv tolv till halv fyra ungefär... alltså dom värsta timmarna då solen tar mest. Nu ser både jag och Matilda ut som ett par röda idioter på jobbet eftersom vi matchar våra "Praktikant"-tröjor... Gaah! Och jag vet inte hur många kommentarer jag fått angående detta. "Har du varit ute hela helgen?""Oj, är du solbränd eller??""Aj aj aj, det där ser inte skönt ut!" Då har man bara lust att ge dom en rak höger. För att neeeej jag har inte varit ute hela helgen, jag låg 4 timmar ute igår, och näääheee e jag solbränd?? Det menar du inte!! Och neej det e verkligen inte skönt. Jag och Matilda har gett oss själva en diagnos, och vi har andra gradens brännskada. Asså vi e till och med brända på händerna...!
Men men, nu har jag tagit en kalldusch och smörjt in mig, och e klar för att sova hehehe.

Denna vecka är jag på lite olika avdelningar.
Måndag; Rehab
Tisdag; Rehab på förm. och Labb på efterm.
Onsdag; Operation
Torsdag; Vård
Fredag; Operation igen.
Det känns ganska skönt ändå att "hoppa" lite mellan olika ställen, så hoppas att denna vecka blir bra. Den är ju faktiskt sista veckan nu, helt otroligt! Det har gått så himla snabbt att jag inte riktigt fattat att vi har varit på Strömsholms djursjukhus i snart fem veckor. Galet faktiskt :)

Iaf, dax att sova. Godnatt! // Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0