Röntgenavd.

Hejsan, Matilda här!
Igår och idag var jag på röntgenavdelningen. Jag fick vara med på CT och MR-undersökningar, slätröntgen, när de drog ledvätska från hundar, kontraströntgen m.m. Det är intressant men det enda jag får göra är att hålla i djuren vid undersökningarna, städa och fylla på material. Ganska onödigt att spendera en hel vecka på röntgen när jag egentligen redan har lärt mig allt jag KAN lära mig där nere, så jag sa till min handledare att jag ville byta avdelning på torsdag och fredag.
Så jag ska få vara på IVA och UVA ( alltså intensivvårdsavdelningen och uppvaket). Det ska bli kul!
Idag har jag även cirkulerat mellan avdelningarna pga att det inte var så många patienter på RTG (röntgen). Jag var nere på infektion, vård och ultraljud på eftermiddagen.
Lite roligt att det igår kom in en Berner Sennenhund till RTG som vägde 92 kg och behövde 7 personer för att kunna lyftas över till båren! Synd att man inte får ta bilder på djursjukhuset, man träffar så himla många roliga djur!




Magnetröntgenkamera



Slätröntgen på buk

Datortomografi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0