Tidsinställt inlägg!! haha, har alltid velat skriva så;)

Matilda här igen!
Igår och på förmiddagen idag var jag på Rehabavdelningen och det var ganska trist måste jag säga. Jag fick absolut inte testa något själv eller ens hjälpa till och kände mig bara i vägen hela tiden. Det var tomt på patienter igår på rehab så jag sprang runt mellan infektion och vård också! På rehab finns en bassäng som hundar får simma i, där man kan ställa in olika styrkor på "strömmarna" så hunden tränar upp musklerna, mjukar upp dem och blir rörligare! Sen finns också en Treadmill- tank som fylls med vatten upp till där hundens mage börjar och sen får de gå på ett löpband under vattnet. Tanken har glasväggar så man kan följa hundens benrörelser under vattnet. Det finns även ett löpband utan vatten som har samma princip som de som vi använder på gymmet! Innan hunden går i bassängen eller löpbanden så brukar rehabiliteringspersonalen massera hundarna, sträcka ut dem och ta reda på var hunden har problem. ( Men det finns även de hundar som kommer till rehab bara för att "träna" upp sig, alltså inte har någon skada)
Men de flesta som kommer dit har komplikationer eller rörelsestörningar från tidigare operationer.
Idag på eftermiddagen var jag på Labbavdelningen och det var mer spännande än vad jag trodde att det skulle vara!
Jag fick titta i mikroskop för att undersöka bakterier och göra egna bakterieodlingar på hundar och hästar!! wihoo!
Det kanske inte låter vidare intressant, men det var det!!!






Kommentarer
Postat av: Anonym

Läser hela tiden lilla hjärtat, du är jätteduktig!

nu funkar kompjuttern igen! I`m back in buissness...

Önskar jag kunde hälsa på dej o få se det du får göra, menar inte att städa, för detn vet jag att du kan! Jag vill SE DEJ SÄTTA NÅLAR!!!! Du vet ju att det finns typ nåra att sätta på!

Keep up the good work!!! Puzz från gamla mor.

2011-05-17 @ 20:15:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0