ooh lollipop

Hemma från en lång och tragglig cykeltur till Kolbäck där jag och Emma veckohandlade! Det blev som vanligt en massa regnbågsfärgat innehåll i påsarna;)
Vi ska snart laga mat, och med mat menar vi nudlar och mackor!
Idag har varit min första dag på operation, OCH DET VAR BLOODY AMAZING!! Har aldrig sett så mycket blod, var och slem förut i hela mitt liv!
De operationer som jag var med och (halvassisterade?) vid var en hund som hade sprungit rakt på en träpinne som gick genom ljumsken,  en sterilisering av hund, analsäckstömning, dränering av bölder, en titthålsoperation i armbågsleden och lite andra operationer som jag bara stod och tittade på.
Jag fick även raka en hund innnan op. och ge 2 s.c injektioner med smärtstillande och vaccinering till en katt!
Innan lunch kom en schäfer in som hade fått hjärtstillestånd och alla på op blev helt galna, de sprang omkring med mediciner och förstahjälpenredskap och en slängde sig upp på båren och gav HLR. ja ba WOOOOOW!.. :O
Om jag fick bestämma mitt framtida yrke denna sekund skulle det definitivt vara veterinärkirurgi!! Det har varit en hektiskt men otroligt lärorik dag idag, kan bara hoppas på att morgondagen kommer bli likadan!




Kommentarer
Postat av: mamsingen

Kul att operation va "trevligt".Har själv jobbat på operatin i 5 år,fast med människor.Lite roligare kanske än att se på skelett,mm.Rtg=genomskinligt.

Ha en god natt till er båda. Sov gott zzzzzzzz

2011-05-18 @ 22:05:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0