No subject.

Hejsan! Matilda här.

Idag var jag på operation och det var bildligt talat stendött där inne på förmiddagen...hehe.
Nästan den enda operationen som utfördes var artroskopi och det har jag redan sett så mycket av så jag valde att inte vara med.
På eftermiddag, då hände det grejer! Jag fick rädda livet på en hundvalp!!! Det var en chihuahua som skulle göra kejsarsnitt och jag fick en valp på en liten bricka och fick gnugga och värma "igång den". Sen fick jag äran att klippa navelsträngen efteråt. Det var nog det mest otroliga ingreppet som jag har fått vara med om på djursjukhuset och det var så bedårande när valparna letade på min hand efter mjölk eftersom de trodde att den var deras mamma!!!! naaaaaaw! alltså, jag sitter här och ler när jag skriver.. konstigt? vissa kan tycka det.
Resten av dagen har vi steriliserat en katt, tömt ett blodöra, dränerat bölder, tömt analsäckar, bytt gips och bandage, utfört en myelografi, TPLO-operationer, opererat bort juvertumörer m.m.






Heiiiidå.


Kommentarer
Postat av: mamsingen

Grattis det måste ha kännts bra.

2011-05-19 @ 20:07:14
Postat av: Anonym

Påminner om dina kattungar....kommer förresten med DHL om 5 1/2 vecka!!!

2011-05-21 @ 18:57:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0