Onsdagen för Matilda har varit såhär:

Hejsanhejsan!!!

Denna vecka befinner jag mig på vårdavdelningen (mest på iva & uva där jag trivs bäst!). Händer det något på vård, så händer det på iva om man säger så. Idag fick vi in en katt med en pinne i ögat som fick opereras och nu är den på bättringsvägen! Sen har vi fått in en massa valpar som ska/ har gjort kataraktoperationer. Inne på vård har jag fått städa, hålla i djuren vid undersökningar, assistera vid katetersättning, hjälpa att ta blodprov från jugularvenen och vanliga blodprov, jag har duschat hundar, gett s.c och i.m injektion, medicinerat p.o, tempat, matat m.m.
Helt sjukt att det bara är två dagar kvar på vår 5-veckors långa praktik... Det ska bli underbart att få träffa vännerna, pojkvännen och familjen igen men det har varit så himla lärorikt och häftigt att praktisera här så jag kommer ändå sakna stället.
Sen finns det även vissa som man har kommit väldigt nära som man skulle vilja hålla kontakten med!
Skolan, skolan, skolan... Nej, det klingar inte i mina öron. Det enda jag längtar till i skolan just nu är när vi får göra andra hälften av D9! woop woop!!
Nu ska jag gå och strypa Emma med en brödpåse som har blivit lite av en tradition på onsdagar.
Heiiiiidåå!

Kommentarer
Postat av: Anonym

va e D9?.

2011-05-26 @ 12:12:44
Postat av: M

det är grundkursen i läkemedelshantering! det har bytt namn..

2011-05-26 @ 20:05:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0