Torsdag / Matilda

Ledsen att jag har varit slarvig med att uppdatera, men man har varit helt slut när man kommer hem från djursjukhuset... Men nu tänkte jag skriva lite om vad jag fick göra igår och idag!
Igår var jag på ultraljudsavdelningen hela dagen och var med och hjälpte till med ultraljudsundersökningar, biopsier m.m. Det var ganska intressant faktiskt och nu kan jag bedömma var levern, magsäcken, tunntarmen, grovtarmen, gallblåsan och njurarna finns på bilden! Jag fick även vara med på en avlivning av en collie på morgonen, men eftersom man har fått se många avlivningar på Strömsholm så börjar man bli avtrubbad när det kommer till sånt här. Idag har jag varit ute på PKL igen och det har varit väääääääääldigt lugnt. Jag har inte fått göra något speciellt men har varit med vid analsäckstömning (wohoo!), fått byta bandage på en vovve och lite till som inte är så viktigt..
Denna vecka har varit en av mina trögaste veckor eftersom det har varit så ovanligt lugnt på PKL och akuten. Jag har märkt att jag INTE passar på PKL-avdelningen utan föredrar infektion över denna. Det händer för lite liksom!
Justé, jag har även varit på föreläsning på eftermiddagen om diabetes på hundar och katter så nu väntar jag på att Emma ska komma hem så jag kan glänsa med mina nya diabeteskunskaper...
Jag och Emma ska kanske hem i helgen som kommer, det beror lite på hur vi kan ta oss hem och tillbaka. Ska packa med as-mycket mat och godis sen så vi har i en vecka eller två, för den lilla affären här nere tar ju mer än dubbla priset för att det är den enda mataffären som finns inom tusenmiljonerfiffiljoner mil...









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0