Vecka #2 - Emma

Vilken bra dag jag har haft idag!
Denna vecka är vår andra vecka här på Strömsholms djursjukhus, och jag var faktiskt inte så taggad inför den. Dels för att jag hellre vill ligga hemma och vila upp mig (är jätteförkyld) och även för att Matilda hade igår förbrett mig på en vecka med typ bara städning. För vi har bytt platser- alltså jag är på infektion och Matilda på polikliniken.
Men, som jag skrev ovan så har den här dagen varit super bra! Ingen städning alls, bara den vanliga rengöringen (regöring av undersökningsborden, peang+stas, skäret från rakapparaten osv) och en bur inne på hundstallet som det heter. Och min nya handledare (vi har olika handledare beroende på vilken avdelning vi är på) är hur fantastisk som helst!! När jag gick ner till inf imorse klockan åtta så var det första hon sa: "Hej! Vi ska förbredda en hund inför ultraljud, så vi behöver raka buken på den. Har du rakat förut? Vill du raka nu?"
Haha även om jag aldrig gjort det, så är det ju självklart att jag sa ja. Det är ju visserligen inte svårt att raka, men principen liksom haha. Och sen har jag fått gjort andra saker. Varit med på ultraljud två gånger, gått till labbet med maaassa blodprover, fått dragit upp temgesic (analgetisk- alltså smärtstillande) och lite annat smått och gott. Och den här temgesic skulle ges subcutant (s.c = Under huden), och min handledare sa att det kommer komma fler gånger då man behöver ge en subcutan injektion på ett djur och då ska JAG få ge det!! Den här gången ville hon visa hur det gick till och hur man ska hålla osv. Haha grejen är ju att jag vet hur man håller och vart/hur det ska ges, så när tillfället kommer och hon frågar om jag vill ge så kommer jag typ skrika ut ett ja - because i'm ready! ;)

Dessutom fick jag även sluta en timme tidigare- det var verkligen pricken över i:et för att dagen skulle bli perfekt!
Nu är klockan tio över fem och Matilda e fortfarande inte hemma, stackars lilla flickebarn.
...
Fast nu är hon hemma. Och nu ska vi ta något lätt att äta- jag e super hungrig :@
Hejsvejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0