Bajspackarna!

Idag fick vi sluta tidigare, riktigt skönt! Även om det bara var typ en halvtimme, så behövdes det. Vi har verkligen jobbat idag, allt har gått i ett. Men det känns bra! För nu har vi iaf en aning om vad för slags rutiner dom har och därför kunnat hjälpa till mer självständigt. :) Arbetsuppgifterna har varit samma som förut, men mycket av dom uppgifterna har vi klarat av själva - bland annat att ha städat två hela elefant burar. Skrapa, skyffla, borsta och packa. Hela processen gjord endast av oss. Haha det här med att "packa" är att vi packar elefant bajset så hårt med spaden på skottkärran så att det får plats mer och inte ramlar av. Vi är alltså bajspackare :)

Juste! För en gång skull så har inte jag gjort illa mig. Matilda fick skottkärran på sitt lilla finger när vi tömde bajset på traktorn (nej, vi har inte bara lagt bajset där för att busa, det ska faktiskt vara där), och sen när hon skulle låsa en stor järn grind så fällde hon ner haspen (som är en stor järnbit) rakt ner på fingret... Jäkla klump hon är. (Kommer från rätt käft också...)

Såå, har ni alla haft en bra dag? Hur är vädret i Sverige, eller där ni befinner er?
Vi har jaft ett riktigt kanon väder, varmt och behagligt. På hemvägen gick vi bara i våra tröjor utan jacka, och jag hade gärna velat haft shorts på mig. Och när vi var ute och gjorde rent i en av utomhus anläggningarna så var det riktigt varmt i våra svarta skol-jackor.

Och alldeles nyss fick jag reda på en sak som suger... nu ska jag gå och äta en nutella macka... See you later alligator // Emma
 

Så här går vi klädda på Zoo't :).
 Go Djurgymnasiet!


Kommentarer
Postat av: Mamsingen

Vilket nice jobb! Vad gör de m bajset? Biogas?!

Men hörrni,tjejer....va rädda om er ..ni MÅSTE komma hem hela!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ha en bra kväll:)Kramis

2011-10-13 @ 18:49:19
Postat av: SYV

Kul att se er i Djurgymnasiets kläder! Kanske får vi några ungerska elever som vill gå här...

2011-10-18 @ 11:35:07
URL: http://www.djurgymnasiet.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0