Ursäkta för dålig uppdatering!

Hej allihopa och förlåt för dålig uppdatering igår!
Hade en dålig dag och den blev inte exakt bättre efter vi hade ätit...
Igår på zoo:t fick vi göra iordning mat åt gorillorna och orangutangerna på förmiddagen och resten av dagen fick vi kratta löv i gorillornas uteanläggning. Deras anläggning är STÖRRE än orangutangernas och det tog ungefär 3 1/2 h att kratta klart hela. Då var vi måttligt trötta!!!
Som tur var fick vi sluta direkt efter när vi var klara. På lunchen försökte jag även bråka med palacsintasvindlaren... Men det är inte så lätt att prata med en som varken kan språket eller är villig att FÖRSÖKA förstå. Sen hjälper det ju knappast att Emma står och gapflabbar precis bredvid när jag försöker vara arg och rättvis... Det blev 2-0 till palacsintasvindlaren tyvärr.
På kvällen hade vi bestämt oss att gå till restaurangen "Leroy Sushi" och när jag tittade på menyn så hittade jag bara tallrikar med 6 bitar eller med över 20 bitar. Antingen så var det för lite eller så var det för mycket så jag frågade kyparen om dem hade med 15 bitar i någon meny. Det hade dem inte, men däremot så hade dem en med 16 bitar, det var ju nästan perfekt! Den blev det.
Men när tallriken kom in så fanns det bara 8 sushibitar på den, dem räknade tydligen en sushibit som TVÅ bitar. Fy vad ledsen jag blev då. Hungrig och besviken gick vi efteråt till en matbutik i närheten och där köpte jag en färdigbaguette att äta när vi kom hem. Men som tur är så blev Emma nöjd med sin maträtt!
Vi har ingen aning var vi ska få vara nästa och SISTA veckan på zoo:t, men vi har önskat om att få vara i savannavdelningen!
Idag ska vi gå en runda på stan för att hitta lite smått och gott till familjen hemma i Sverige och ikväll ska vi bara ta det lugnt och njuta av den sista lördagen i Budapest!
Imorgon ska vi upp med tuppen för då ska vi till Hotel President för att gå på spaavdelningen!:)) Skööönt.
Vi uppdaterar igen lite senare på dagen! Ha en toppendag på er! / Kram M






Kommentarer
Postat av: Mamsingen

Vad god maten såg ut.Verkar vara lite udda människor .....har de svårt m matten,eller!?

Hoppas att ni får en jättemysig lördagskväll.

2011-10-22 @ 18:25:24
Postat av: mor

Gott gottigottgott!

2011-10-24 @ 18:30:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0