Sweden vs. Hungary?

Hej allihopa!
Idag gjorde vi rent giraffernas inomhusanläggning. Sen gjorde vi mat åt dem. Sen fika. Sen lunch. Sen gömde morötter och godis i deras utomhusinhägnad. Sen slutade vi.
Dagen såg ut precis som den gjorde igår och förrigår, men det gör inget för dagarna går fort och jag känner fortfarande att vi får göra lite nytta! När arbetsdagen hade tagit slut så gosade vi med mangust-ungen som vi demokratiskt har döpt till Mange. Men idag var hon( ja, det är en hon) på bushumör, så hon ramlade ner på marken från min famn. LUGN FÖR GUDS SKULL ALLA NI, ingen såg oss....
Och igår ramlade JAG ner för en trappa i akvariedelen. Om jag inte hade gallskrikit så hade kanske ingen märkt det. lätt att vara efterklok!
Vi handlade lite nudlar efter jobbet idag och vatten, för det är ju det vi lever på här borta. Snart ska Greta komma förbi och hämta tvätt som städerskan glömde!
Emma är i mer än extas för att vi åker hem i övermorgon, men jag har blandade känslor. Vi är inte helt 100% nöjda med praktiken på zoo:t, det beror mest på att vi fick så dåliga arbetsuppgifter.
Men i Ungern har jag trivts jätte bra och jag fullkomligt älskar vår lägenhet! Vi har ju också väldigt nära till shopping och restauranger så vi har aldrig behövt köpa busskort som vi trodde att vi skulle.
Men jag saknar livet hemma i Sverige väldigt mycket ändå, så jag ska inte stanna kvar!;)
Ha det bra, uppdaterar eventuellt igen lite senare! / M

Kommentarer
Postat av: Varför är det bara mammor som skriver....

Mammas lilla hjärta o favvo tjej(bara för att olivia ser o har blivit en hejjare på att läsa...) Vi trodde nog aldrig på allvar att du hade tänkt stanna kvar därborta...Eller har du kollat att en viss FREDRIK WIDE´N inte bor kvar där?? Bara skojja! Nudlar o vatten? Vi fick hemlagad pizza, så himla gott! Puzz o kram sköt om er o se till att ha superkul dom sista dagarna!:)

2011-10-27 @ 19:42:51
Postat av: Mamsingen

Vad skönt att du/ni tycker att ni gör nytta m tanke på allt "skitgöra" ni får hålla på med. Lilla Mange är så SÖT.Hoppas verkligen INTE att di stannar kavr. Heja Sverige. Kramis

2011-10-27 @ 20:52:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0