Mitt sista inlägg!

Ursäkta att vi har varit urdåliga på att uppdatera!
På flygplatsen möttes vi av Emmas mamma och styvpappa med blommor och choklad!:)
Det är väldigt skönt att vara hemma igen och nu ska jag inte åka iväg på ett bra tag.
Praktiken har varit som en berg och dalbana kan man säga. Vissa dagar gick det lättare och andra dagar gick det betydligt segare. Jag och Emma pratade för några dagar sedan om vilka arbetsuppgifter vi hade och faktiskt så handlade alla om antingen städning eller att göra i ordning mat åt djuren. Vilket blir lite förvirrande eftersom betyget ska baseras på elevens djurhållning och liknande. Vi fick visserligen MVG i slutbetyg, men det känns lite falsk på något sätt...
Sen kunde majoriteten av personalen INTE engelska, vilket försvårade allting gaaanska mycket. Men vi gjorde det bästa av situationen och använde oss utav kroppspråket!
Vi var under de tre veckorna på tre olika avdelningar- Elefanthuset, Aphuset och Savannhuset. Min favoritavdelning var Elefanthuset. Först och främst för att vår handledare där kunde väldigt bra engelska och sen för att vi kom alla nära där. Det jobbade två tjejer vid elefanterna och dem visade oss var allting låg och hade alltid tid för mig och Emma när vår handledare inte hade det. Det var även väldigt roligt att se när och hur elefanterna tränades, men eftersom dem kunde tränas i upp till 5 ggr om dagen så blev det lite långtråkigt efter några dagar:P Men jag ångrar ingenting, för även om arbetsuppgifterna var sisådär så har det här varit en upplevelse som jag inte kommer glömma på lång tid och jag har nog även växt lite. Man lär sig mycket varje gång man är ifrån hemmet, vänner och familj under en lång tid! Och betyget som vi fick gjorde det hårda arbetet lite mer värt:)
Nu ska jag gå och städa rummet, det blir väldigt fort stökigt när man är sambo!;)
Bloggen kommer nog förresten att tas bort efter Emmas sista inlägg har skrivts, vi har kommit överens om att det inte finns något mer att skriva i den nu när våra vanliga liv fortsätter.
Men tack för att ni har stannat kvar och läst om vår resa till Budapest!
/M

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vill bara säga att jag tycker inte att det är typ falskt betyg. Ni gjorde vad som skulle göras och mer därtill.Ni har nog blivit bedömda på er vilja,nogrannhet, vad ska de annrs sätta betyg på djurvård?nä.Ni ska inte ha mindre betyg än MVG tänk på förutsättnigarna ni hade.Va STOLTA över vad ni har gjort.Ha det så gott.Kramis

2011-10-31 @ 11:36:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0